2007. június 16., szombat

EISZ hozzáférés otthonra


Lehet igényelni otthoni hozzáférést az EISZ-hez egyetemi polgároknak (egyébként csak az egyetem gépeiről érhető el). Ehhez ki kell tölteni az igénylőlapot, majd eljuttatni az ELTE IIG (Informatikai Igazgatóság) Operátori Szolgálatához, a Lágymányosra (Pázmány P. sétány 1.) faxon v. eredeti példányban.

Az EISZ (Elektronikus Információszolgáltatás) a felsőoktatásnak és a tudományos kutatásnak biztosít elérhető adatbázisokat (kereshető elektronikus folyóiratok, bibliográfiák, van amit teljes szöveges formátumban is, de a bibliográfia a jellemző).
Többek között az Akadémiai Kiadó Folyóirattárához is, amely tartalmazza az Antik Tanulmányok számait 1999-ig visszamenőleg, teljes szöveges változatban (pdf-ben).
Bővebb infó az adatbázisokról.

Vsz. jövő héten adom le az igénylést, majd beszámolok, ha lesz fejlemény :-).

5 megjegyzés:

Kozák Dániel írta...

Én épp a múlt héten próbáltam ki. Működik.

Egyébként alternatív megvalósítás is van a postban linkelt vpn-igénylés helyett: SSH port forwarding. Én ezt választottam. Caesar-hozzáférés kell hozzá, ennek birtokában így lehet hozzáférni az EISZ-hez.

Mivel a VPN-es megoldást nem próbáltam, nem tudom, melyik a jobb/egyszerűbb (ha van különbség).

Lágymányosra sajnos mindenképpen személyesen el kell zarándokolni a különböző igényléseknél. El lehet ugyan faxolni nekik az adatlapot, de a hozzáférési adatokat átvenni csak személyesen, igazolvánnyal lehet. Talán egyszerűbb személyesen vinni a kitöltött adatlapot: 5 perc alatt megvan a regisztráció. Csak be kell jutni az Operátorok szobájába, ami nem is olyan egyszerű :-)

mm írta...

Értem, köszönöm, pozitív, h működik. Hallottam már hasonló megvalósítást, akkor azt is jobban értem: http://www.szv.hu/hardi-janos/blog/20060619/eisz-hozzaferes-nem-engedelyezett-tartomanybol
csak nincs elte-s (caesar-os) hozzáférésem, de ezek szerint azt is lehet igényelni.
Megfontolom ezt a Caesar-hozzáférést akkor, bár a másik igénylőlapot már kinyomtattam :-).

mm írta...

nah, itt a rendes link

Kozák Dániel írta...

Az online kitölthető (de frappáns módon nem beküldhető...) VPN-igénylőlapon van egy olyan opció, hogy "A hálózati szolgáltatásokhoz a Caesar clustertől független jelszót kérek". Szóval mintha a kettőnek lenne köze egymáshoz. Lehet, hogy a VPN-igénylés egyben Caesar-account igénylés is?

mm írta...

Igen, nekem is eszembejutott, h az... és lehet utána uú. azt a port forwardingot kell beállítani, majd meglátom (mindta a vak is :-).